Sosyokültürel Bilişsel Kuram-Vygotsky

Sosyokültürel Bilişsel Kuram, bilişsel gelişim üzerinde kültür, çevre ve dilin etkisinin olduğunu ileri sürer. Bütün sosyokültürel ortamlar çocuğa deneyim imkanı sunar. Vygotsky, çocukların bilgiyi aktif olarak aradığını ve yapılandırdığını söyler. Sosyokültürel Bilişsel Kuram’a göre; Çocuğun bilişsel becerileri gelişimsel olarak analiz edildiği zaman anlaşılabilir olmaktadır. Çocuğun bilişsel fonksiyonlarını anlayabilmek ve yordayabilmek için bir önceki biçimden sonra hangi duruma geldiklerini incelememiz gerekir.

Bilişsel beceriler sosyal ilişkilerden beslenir. Beceriler sosyokültürel zemin içerisinde yer almış halde bulunurlar. Çocuğun gelişimsel, sosyal ve kültürel etkinliklerinden ayrılamaz. Kültürün içinde var olan araçlar vasıtası ile çocuk bilişsel gelişimini doğru olarak sağlayabilir. Örneğin bir kültürde parmaklarla sayma hakimken başka bir kültürde abaküs ile sayı sayma yapılabilir.

Buna Göz Atın  Ahlaki Gelişim ve Temel Kavramlar

Vygostky’e göre öğretim, çocuğun gelişimini ilerletebildiği derecede iyidir. Öğretim, çocuğun gelişmeye açık alanını etkili olarak kullanmasını sağlamalıdır. Bu nedenle, doğrudan bire bir öğretim ve çocukların çocuklarla ve yetişkinlerle etkileşimlerini sağlayan öğretim biçimleri çocuğun bilişsel gelişiminde önemli rol oynar. 

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Reklam Engelleyici Algılandı!

Reklamları sevmediğinizi biliyoruz ancak sitemizin maliyetlerini reklamlar ile finanse ediyoruz. Lütfen reklamlara izin verin!

Scroll to Top