Ayrılık Acısı ile Başa Çıkmak

Bir ilişkinin bitişi itibari ile ortaya çıkan hissi “ayrılık acısı” olarak nitelendirebiliriz. İlişkide ayrılık sonrasında değer verilen birtakım şeylerin yitirilmesi, son bulması kişiye acı ve mutsuzluk vermektedir. Sevilen kişiden ayrılmak bu durumu oluşturan etkenlerden birisidir. Hayatın en önemli yerinde olan kişinin artık orada olmaması ve bir bakıma alışkanlık haline gelmiş bazı ritüellerin ve o kişinin artık orada olmaması derin üzüntü ve boşluk hissi yaşatır. Ayrılık sonrası, birlikte yapılan faaliyetlerin hatırlanması, bunlara duyulan özlem ayrılık acısını artırabilmektedir.

Ayrılık Acısı ile Başa Çıkmak

Bir ilişkinin sona ermesinden itibaren yas dönemine benzer birçok duygunun kişide oluşması ve bunlarla başa çıkmak zorunda olması olağan bir durumdur. Ayrılık sonrası, inkar, öfke, korku, üzüntü gibi çeşitli duygular yoğun olarak yaşanır. Yoğunluk döneminden sonra ayrılık olgusu, kişi tarafından kabullenilmeye başlanır.

Ayrılık sonrası duygulardan kaçmak zarar verici olabilir. Ayrılıktan hiç etkilenmemiş olmak, ayrılık nedeniyle üzüntü yaşanmamış gibi yaşamaya devam etmek bazı hasarlar bırakabilir. Ayrılık sonrası ortaya çıkacak duyguların yaşanması ve bunlarla yüzleşmek bu süreci en sağlıklı yürütebilecek bir stratejidir.

Buna Göz Atın  Yaygın Kaygı Bozukluğu

Sosyalleşmek ve sosyal destek almak da bu dönemde önemlidir. Ayrılık sonrası kişinin bulunan insanlar yardım etmek ve kişiyi dinlemek isteyeceklerdir. Ayrılık döneminde yardım etmek isteyen kişilere izin vermek iyi bir strateji olarak karşımıza çıkacaktır.

Günlük yaşam rutinlerinin dışına çıkmak, bedenen ve psikolojik olarak iyi hissettirecek faaliyetlere katılmak, ayrılık acısını artıracak filmler/müzikler vb. ile durumu zorlaştırmamak da iyi bir strateji olacaktır.

En önemlisi de bu ayrılığın bir süreç sonucunda ortaya çıktığını bilmek, ayrılık sürecine giden etkenleri anlamak, bunlar üzerine düşünmek en iyi çözümdür. Ayrılık döneminde sık yapılan hatalardan birisi olan kesin kararlar alma hatasından da uzaklaşmak en iyi stratejidir.

Ayrılık döneminde yalnızlaşmayı denemek, bu acıyla yüzleşmemek için yeni bir ilişkiye başlamakta aceleci davranmak sık yapılan hatalardandır.

Mersin Üniversitesi-Psikoloji Bölümü'nden 2020 yılında mezun oldum. Covid-19 döneminde yaygınlaşan "Online Terapi" yöntemi ile psikolojik danışma vermeye devam etmekteyim. Mersin Üniversitesi- Psikoloji Lisans 2016-2020 Çağ Üniversitesi- Psikoloji Yüksek Lisans 2021-...
Yazı oluşturuldu 64

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön